Montessori Tg.Mureș

  • Misiune, viziune, valori, principii
    Echipa noastră
    Circle of security
  • Misiunea noastră

    Montessori Tg. Mures susţine faptul că în perioada copilăriei mici, copii se află în anii cei mai formatori. Ştim că un copil învaţă foarte repede de la naştere până la vârsta de şase ani şi suntem conştienţi de importanţa educaţiei în copilăria mică, prin urmare abordăm o nouă înţelegere asupra copiilor mici şi a lucrurilor pe care aceştia au nevoie să le facă pentru a se dezvolta optim şi a realiza cât mai mult din adevăratul lor potenţial.

    Cea mai importantă perioadă a vieţii nu este la vârsta studiilor universitare ci prima perioadă, cea de la naştere până la vârsta de şase ani. Pentru că aceasta este vârsta când se formează însăşi inteligenţa omului, cel mai important instrument al său” Maria Montessori

    În cadrul Montessori Tg. Mures pentru a duce la îndeplinire misiunea îşi asumă rolul de profesori şi asistenţi  personalul specializat şi acreditat AMI ( Asociaţia Internaţională Montessori), se utilizează şi se respectă principiile montessori, se oferă ciclu de lucru conform metodei montessori şi muncă individualizată cu fiecare copil,  se respectă un curriculum holistic, se oferă un mediu pregătit, ordonat şi atractiv, se respectă copilul şi se aplică o disciplină pozitivă şi consecventă, precum şi o comunicare nonviolentă.

    Viziunea noastră

    • Ne dedicăm filosofiei Montessori, veghem asupra moştenirii lăsate de Maria Montessori şi avem

    ca obiectiv crearea unui mediu de învăţare bazat pe iubire, încredere, demnitate, respect şi pace 

    • Susţinem dezvoltarea fiinţei umane de la naştere şi importanţa primei copilării în formarea

    viitorului adult –  ceea ce intuiţia populară numea “cei şapte ani de acasă”

    • Credem şi susţinem fiecare copil să-şi atingă potenţialul maxim urmându-şi propriul ritm
    • Educăm copilul ca întreg, să fie independent şi pentru a deveni de la o vârstă fragedă bun

    cetăţean în mediul său

    • Oferim ajutor pentru viaţă – a oferi la timpul oportun, ajutorul, acordat omului în formarea sa

    biopsihică, şi respectăm dorinţa naturală a copilului: Ajută-mă să pot să fac singur”

    • Credem că orice ajutor pe care îl dăm copilului şi care nu este necesar, este un obstacol în

    dezvoltarea sa

    “A stimula viaţa, dar a o lăsa să se desfăşoare liber, a ajuta viaţa, a nu o oprima şi a nu o devia după idei preconcepute de nici un fel, a o lăsa să se desfăşoare spontan, dar a nu o abandona, ci a o ajuta, oferind mijloacele necesare vieţii şi desfăşurării ei, în special alimentele spirituale de care are nevoie spre a exista şi a se dezvolta, a creşte ca fiinţă omenească, la nivelul culturii şi civilizaţiei timpului” Maria Montessori

    Valorile noastre

    DRAGOSTE ŞI RESPECT PENTRU COPIL

    “Dintre toate lucrurile, dragostea este cel mai puternic element.”

    “Copiii sunt fiinţe umane pe care trebuie să le tratăm cu respect, superioare nouă datorită inocenţei lor, precum şi posibilităţilor mai mari ale viitorului lor.” MARIA MONTESSORI

    DISCIPLINĂ POZITIVĂ ŞI COMUNICARE NONVIOLENTĂ

    “Este benefic să ne cultivăm o atitudine prietenoasă faţă de greşeală, să o tratăm ca pe un companion pe durata vieţii noastre, ca pe o situaţie care are un scop anume, pentru că greşeala are cu adevărat un scop al său.” MARIA MONTESSORI

    „O abordare specifică a comunicării – a vorbirii şi ascultării – care ne conduce către dăruirea din inimă şi stabilirea unui contact cu noi înşine şi cu ceilalţi într-un mod care permite compasiunii noastre înnăscute se manifeste””MARSHALL ROSEMBERG

    UNICITATEA FIECĂRUI COPIL (PROPRIU RITM, POTENŢIAL PROPRIU)

    “Este adevărat că nu putem crea un geniu. Tot ce putem face este să îi oferim copilului şansa să îşi împlinească posibilităţile potenţiale.” MARIA MONTESSORI

    ADULTUL UN AJUTOR ŞI NU UN OBSTACOL ÎN CALEA DEZVOLTĂRII COPILULUI

    “Astfel, rolul profesorului devine nu acela de a vorbi copiilor, ci de a pregăti o suită de motive care invită la activitate, distribuite într-un mediu special pregătit.”

    “Nici un adult nu poate prelua sarcina colosală a copilului şi nici nu poate să crească în locul acestuia.” MARIA MONTESSORI

    LIBERTATE ŞI LIMITE

    ”Libertatea copilului trebuie să aibă ca limită interesul colectiv… De aceea suntem datori să-l împiedicăm pe copil de la tot ce poate jigni sau vătăma pe alţii sau poate însemna un act necuviincios sau josnic. Orice altă manifestare care are un scop util, oricare ar fi ea şi sub orice formă s-ar desfăşura, trebuie nu numai să-i fie permisă, dar trebuie să fie observată de educator…” MARIA MONTESSORI

    Principiile în clasele Montessori

    1. MIŞCAREA LIBERĂ STIMULEAZĂ CUNOAŞTEREA
    2. COPIII IAU DECIZII ÎN MOD LIBER
    3. INTERESUL STĂ LA BAZA EDUCAŢIEI
    4. RECOMPENSELE EXTRINSECI SUNT EVITATE
    5. SE ACUMULEAZĂ CUNOŞTINŢE CU ŞI DE LA CEILALŢI COPII
    6. SE ACUMULEAZĂ CUNOŞTINŢE ÎN CONTEXT
    7. COPILUL ÎŞI EXERCITĂ VOINŢA LIBER ÎNTR-UN CADRU LIMITAT
    8. ORDINEA DIN CLASĂ DETERMINĂ ORDINEA DIN MINTE

    Mai multe pe acest link:

    http://montessori.org.ro/81/